Świadectwa odburzonych

28 marca

0 komentarze

 

A więc przejdźmy do konkretów (Ta lista będzie na bieżąco aktualizowana o Wasze komentarze jak i komentarze z grupy na FB)


  • Fakt 1: Zaburzenia lękowe w nic się nie przemieniają, nie robi się z zaburzeń choroba psychiczna.

 

  • Fakt 2: Zaburzenia lękowe opierają się na mechanizmie "walcz-uciekaj", jest to naturalny mechanizm na zagrożenie.

 

  • Fakt 3: Zagrożenie w zaburzeniach lękowych nie jest zagrożeniem realnym. Jest to zagrożenie na skutek błędnych przekonań.

 

  • Fakt 4: Zaburzeniem lękowym nie jest samo odczuwanie emocji, myśli lub samopoczucia. Do tego każdy człowiek ma święte prawo z samego faktu bycia człowiekiem.

 

  • Fakt 5: Człowiek jest z natury reaktywną istotą, dlatego Fakt 4 jest faktem 😀 .

 

  • Fakt 6: Jako reaktywna istota, mamy tendencję do nadawania wartości wielu różnym sytuacjom w naszym życiu.

 

  • Fakt 7: Przez tą reaktywność, często brakuje nam dystansu do wielu sytuacji/zdarzeń które nie są warte tak poważnego podejścia.

 

  • Fakt 8: Reaktywność można zmniejszyć poprzez pracę nad dystansem.

 

  • Fakt 9: Praca nad dystansem opiera się na obniżaniu wartości danym sytuacjom/podejściu które wywołują nieadekwatne emocje/myśli/samopoczucie.

 

 

  • Fakt 11: Każda emocja/myśl/samopoczucie, jest efektem czegoś i informacją o czymś.

 

  • Fakt 12: Lęk informuje o danym zagrożeniu WEDŁUG NAS, nie musi to być realne zagrożenie, wystarczy że uważamy że dana myśl/objaw/sytuacja/samopoczucie zagraża naszemu życiu lub zdrowiu.

 

  • Fakt 13: Podstawową funkcją człowieka jest przetrwanie. Nasze ciało i umysł jest nastawione na ten cel.

 

  • Fakt 14: Poprzez ten mechanizm, reakcją na lęk lub strach, jest wzrost adrenaliny, co przekłada się na przeróżne napięcia jak i analizę lękową. Włączony radar, wyszukujemy zagrożenia.

 

  • Fakt 15: Bardzo ważnym jest, by zdawać sobie sprawę z mechanizmu przetrwania, to tłumaczy późniejsze reakcje, którymi jest naturalna chęć walki lub ucieczki. Tak działamy z perspektywy egzystencjalno-biologicznej.

 

  • Fakt 16: By wyjść z zaburzenia lękowego należy pokazać swojej podświadomości że zagrożenia realnego nie ma, by przestać patologicznie utrzymywać daną emocję/myśl/samopoczucie.

 

  • Fakt 17: To czemu nadajesz wartość, temu też nadajesz uwagę, a to z kolei sprawia że coś może stać się natrętne.

 

  • Fakt 18: Natręctwo jest następstwem nadania czemuś OGROMNEJ wartości.

 

  • Fakt 19: Myśl staje się natrętna na skutek Faktu 18-ego.

 

  • Fakt 20: Nie ma takiej choroby która by mijała na podstawie chorobami psychicznymi a zaburzeniami.

 

  • Fakt 21: Stąd też, nerwica/zaburzenia lękowe jakiekolwiek, nie są chorobami psychicznymi a zaburzeniami.

 

  • Fakt 22: Na świecie istnieją pewne prawidła, są to prawa zależności, przyczyn i skutków. Jednym z nich jest prawo wartości, (Fakty 17-19).

 

  • Fakt 23: Z zaburzeń lękowych można a wręcz należy trwale i permanentnie wyjść, szkoda życia na pierdoły. 😀

 

  • Fakt 24: Stan umysłu charakteryzuje się danymi objawami/obawami/myślami/samopoczuciem. Jest to kolejna prawo zależności.

 

  • Fakt 25: Na podstawie faktu 24, warto jest zacząć pracę nad akceptacją i ignorowaniem objawów zaburzeń lękowych.

 

  • Fakt 26: Fakty 24 oraz 25 opierają się na prawie przetrwania, to z kolei kwestia prawa wartości, a prawo przetrwania i prawo wartości to jedno prawo ZALEŻNOŚCI. 😀
  • Fakt 27: Życie testuje człowieka całe życie, na podstawie różnych sytuacji w Twoim życiu, jesteś w stanie stwierdzić na jakim etapie jesteś w swojej drodze do wolności trwałej i permanentnej od zaburzeń lękowych.

 

  • Fakt 28: W życiu, często jest odcień szarości, doszukujmy się tego w każdej sytuacji by nie robić sobie presji i zwalczać własny perfekcjonizm.

 

  • POTĘŻNY Fakt 29: Jeżeli chcesz trwale i permanentnie wyjść z zaburzeń lękowych, to nie możesz się bać emocji/myśli/samopoczucia. Wtedy nie będziesz też ich patologicznie utrzymywała/ł co pozwoli Ci spojrzeć na sytuację która to wywołała, a nie na sam efekt tej sytuacji.

 

  • Fakt 30: Kolejne prawo zależności: Przekonania – emocje – myśli, zawsze będą ze sobą adekwatne. Stąd gdy na skutek przekonania: „coś mi się stanie w tym samolocie”, przyjdzie adekwatna emocja ‘lęk’, i adekwatna myśl ‘ stanie mi się krzywda”. Nie ma wtedy szans na to by nie odczuć lęku z takim przekonaniem.

 

  • Fakt 31: Atak paniki, to nic innego jak naturalny sposób rozładowania napięcia, na skutek wyrzutu adrenaliny. To normalne że jesteś po nim słaby, ale też normalne jest poczucie po tym chwilowej ulgi, bo rozładowuje napięcie generowanie przez dni/tygodnie/miesiące/lata.

 

  • Fakt 32:Trwale i permanentnie odburzyć może się każdy, w każdym wieku i z każdym stażem zaburzenia lękowego.

Fakty dodane przez naszą społeczność 

 

  • Myślom lękowym nie wolno wierzyć - sytuacja którą sobie wyobrażamy/obawiamy się jej, nigdy realnie nie przebiega tak jak lęk podpowiada.

 

  • To czego się boisz, nie jest realne.

 

  • Nie ma innej drogi do pokonania lęku jak stawianie mu czoła na zasadzie boję się wychodzić z domu, a więc wychodzę mimo to i oswajam się z sytuacją przyzwyczajam do niej, a po jakimś czasie przestaję kojarzyć wychodzenie z domu z lękiem.

 

  • Warto jest przestać skanować swoje samopoczucie bo to tylko utrzymuje stan zagrożenia.

 

  • By wyjść z lęku trzeba się na niego wystawiać po trochu, by tworzyć nowe ścieżki neuronowe co go odkotwicza, oczywiście gdy ma się ogólne zrozumienie czym jest lęk, jak działa i ja ma funkcje. 

 

  • Nerwica to nie choroba... nie można dać się wkręcić własnym myślom. Wszystko jest w głowie i przegrana i wygrana która będzie dotyczyć nas zależy od nas!!!

 


Ok, ja swoje zrobiłem, a Ty? Znasz jakiś kolejny fakt który nie został tu jeszcze uwzględniony? Jeżeli tak, to śmiało - podziel się nim z nami komentarzu. 

Miłego dnia 🙂



{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>